درمان زود انزالی

انزال زودرس (PE) یک اختلال جنسی رایج در مردان و زنان است که به انزال غیر ارادی و غیرقابل کنترل قبل یا بلافاصله بعد از دخول اشاره دارد. این امر می‌تواند باعث نارضایتی و اضطراب در فرد و شریک جنسی‌اش شود. متخصصان بر این باورند که زود انزالی می‌تواند در تمام روابط جنسی یا فقط در برخی موارد رخ دهد و به صورت دائم یا موقتی دیده شود.

داشتن رابطه جنسی یکی از طبیعی‌ترین نیازهای هر فرد است اما همیشه داشتن یک رابطه به معنی رضایت جنسی نیست. یک رابطه خوب باید کیفیت داشته باشد تا بتواند به آرامش ذهنی و روحی دو طرف منجر شود و در کنار ارضای جسم به ارضای روح فرد نیز بپردازد. زود انزالی از جمله عارضه‌هایی است که می‌تواند کیفیت رابطه جنسی را کاهش داده و منجر به نارضایتی زوجین از رابطه شود.

انزال زودتر از 1 تا 30 دقیقه بعد از دخول به عنوان زود انزالی در نظر گرفته می‌شود. همچنین عدم توانایی در به تاخیر انداختن انزال به مدت 2 دقیقه یا بیشتر در طول دخول نیز می‌تواند نشان‌دهنده زود انزالی باشد. توجه داشته باشید در عصر حاضر به دلیل پیشرفت‌های بسیار علم پزشکی این عارضه را می‌توان به راحتی درمان کرد.

درمان زود انزالی و علت آن

درمان زود انزالی و علت آن

.

 

 

زمان استاندارد انزال در مردان :

زمان استانداردی برای رسیدن به انزال در نظر گرفته نشده است. با وجود اینکه طبق نظر اکثریت افرادی که در مطالعات شرکت داشته‌اند یک سری زمان‌هایی پیشنهاد شده اما هیچ کدام قطعی نیستند چون این زمان بسته به نظر و رضایت افراد از رابطه زناشویی‌شان از هر زوج تا زوج دیگر متفاوت است اما پیشنهاد شده که اگر در 50 درصد یا بیشتر موارد ارتباط زناشویی انزال زمانی اتفاق افتاد که فرد و یا همسرش راضی نبودند یعنی فرد مشکوک به این اختلال هست و می‌توان وی را مورد تشخیص و درمان قرار داد.

در ضمن این مهم است که اول ببینید چه زمانی متوجه شدید که اختلال در انزال را دارید و از کجا متوجه شدید. آیا خودتان ناراحتید؟ همسرتان از روش رابطه راضی نیست، معمولا گرفتن شرح حال دقیق از زوجین جزو سنجش‌های اولی‌‌ است که برای تشخیص و درمان این مشکل انجام می‌شود، چون رابطه زوج‌ها در ایجاد و یا دامن زدن به مشکل زود انزالی نقش به سزایی دارد.

 

دلایل روانشناختی زود انزالی چیست؟

  • افسردگی
  • استرس
  • وجود مشکلات در رابطه ی بین زوجین
  • وجود نگرانی و اضطراب در مورد عملکرد جنسی (به ویژه در آغاز یک رابطه‌ی جدید، یا زمانی که فرد قبلا در عملکرد جنسی مشکل داشته‌است).
  • احساس گناه یا عدم کفایت
  • آموزش نادرست و اعتقادات اشتباه در مورد رابطه‌ی جنسی
  • انتظارات غیرواقعی در مورد عملکرد جنسی
  • سرکوب میل جنسی
  • نداشتن اعتماد به نفس
  • مشکلات عاطفی
  • بی‌تجربگی جنسی
  • تازگی رابطه
  • هیجان یا تحریک بیش از حد

 

درمان قطعی زودانزالی

اگر بشود ریشه و علت مشکل را مشخص کرد احتمال درمان و برطرف کردن زودانزالی بصورت دائمی و قطعی وجود دارد خیلی اوقات علت آن کم توانی جنسی و عدم نعوظ کامل و بعضا به مشکلات موجود در روابط فی مابین زن و مرد مربوط هست و گاه بدلیل استرس و هیجانات شدید جنسی است.

این موارد بایستی با مشاورات روانشناسی و درمان های مربوطه برطرف شود در غیر اینصورت داروها می توانند به کنترل و مدیریت این مشکل کمک کنند. در این موارد درمان قطعی نبوده و موردی و بصورت کنترلی است.

 

 

 

درمان انزال زودرس در طب سنتی

متخصصان طب سنتی می‌گویند که علت بروز این مشکل ، سردی عمومی مزاج و افزایش رطوبت دستگاه تناسلی و کمر است. در واقع تجمع بلغم و افزایش سودا در بدن تاثیر زیادی روی این مسئله می‌گذارد. پس باید مصرف مواد غذایی با طبع گرم و خشک مانند خرما، موز، نارگیل و انبه افزایش یابد. طب سوزنی نیز می‌تواند با تحریک اعصاب و ترشح هورمون‌های جنسی کمک زیادی به رفع این مشکل کند.

 

درمان زود انزالی

روش های مختلفی برای درمان رفع این مشکل وجود دارد. که سکس تراپیست با بررسی شرایط شما یک یا چند روش درمانی را به شما پیشنهاد می کند. درمان های رایج موجود برای انزال زودرس شامل تکنیک های رفتاری، بی حسی موضعی، دارو درمانی و روان درمانی است.

تحقیقات نشان می دهد در اکثر افراد ترکیب دارو درمانی و تکنیک های رفتاری موثرترین روش برای درمان انزال زودرس هستند. اما در شرایط خاص که علل روانشناختی و ناخودآگاه وجود داشته باشد روان درمانی باید انجام شود.

 

ساده ترین روش درمان زود انزالی

1-در بسیاری از موارد، زود انزالی خود به خود درمان می شود. انجام تمرینات ریلکسیشن و آرام سازی و استفاده از متدهای منحرف کردن حواس می‌تواند در به تاخیر انداختن انزال کمک کند.

2-در بعضی مردها ترک مصرف دخانیات و مواد مخدر در درمان زود انزالی کمک کننده خواهد بود.

3-متخصص از شما و همسرتان می‌خواهد که روی متدهایی برای به تاخیر انداختن انزال کار کنید. این تکنیک‌ها تشخیص و کنترل احساساتی است که باعث انزال زود رس می‌شود.

4-در سایر موارد برای کاهش حساسیت در آلت تناسلی، استفاده از کاندوم توصیه می‌شود.

5-مشاوره‌ها و رفتار درمانی خط اول درمان عارضه زود انزالی به شمار می‌رود و می‌تواند اضطراب ناشی از این مساله را کاهش دهد. مرحله بعدی، استفاده از کاندوم است.کاندوم سبب کاهش تحریک پذیری می‌شود. در صورتی که یک کاندوم قادر به این کار نباشد از دو کاندوم می‌توان استفاده کرد ضمن اینکه کاندوم سبب جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی و بارداری هم می‌شود.

6-استفاده از دارو، گام سوم در درمان زود انزالی است. این داروها به این دلیل استفاده می‌شوند که یکی از عوارض جانبی این گونه داروها، جلوگیری از ارگاسم است که باعث به تاخیر انداختن انزال می‌شود.

 

درمان زود انزالی خانگی فوری

برای درمان این مشکل روش‌های خانگی و داروهای گیاهی نیز وجود دارد که در این قسمت رایج‌ترین آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

  • درمان خانگی زود انزالی با ترکیب زنجبیل و عسل
  • درمان خانگی زودانزالی با جو دوسر
  • درمان خانگی زود انزالی با روغن نعنا
  • درمان خانگی زودانزالی با پیاز
  • درمان خانگی زود انزالی با سیر
  • درمان خانگی زودانزالی با مارچوبه
  • درمان خانگی زود انزالی با دمنوش هسته انبه

 

درمان زود انزالی با 5 راز شگفت انگیز

دلایل جسمی و روانی بسیاری دست به دست یکدیگر می‌دهند که این اختلال جنسی رخ دهد اما خوشبختانه در علم پزشکی راهکارهای بسیاری برای درمان این عارضه در نظر گرفته شده است تا افرادی که از انزال زودرس رنج می‌برند با به کارگیری این روش‌ها بتوانند یک قدم مثبت در جهت ساختن یک رابطه جنسی رضایت‌بخش داشته باشند. بهترین و موثرترین روش های درمان این عارضه عبارتند از:

  • انجام خود ارضایی قبل رابطه با همسر
  • تمرین فشار محل اتصال آلت به شافت
  • تکنیک منقطع حین رابطه
  • استفاده از محصولات تاخیر انداز
  • درمان های شناختی، روان پزشکی و مشاوره

 

برای درمان زود انزالی چی بخوریم ؟

واقعیت این است که پیش از پاسخ به این سوال باید دقیقا مطمئن باشید که زود انزالی شما ناشی از خورد و خوراکتان و اساسا سبک زندگی‌تان است. گاهی زود انزالی در نتیجه عواملی غیر خوراکی ایجاد می‌شود. در این صورت حتی با بهترین تغذیه هم نمی‌توانید تاثیری روی آن داشته باشید. در مورد عوامل موثر در زود انزالی هم صحبت خواهیم کرد.

اما فی‌الحال آگاه باشید که ترکیبات مفید زیادی را می‌توانید به سبد غذایی‌تان اضافه کنید تا این مشکل را رفع کنید؛ البته به شرطی که مشکل زمینه‌ای خاص و بیماری جدی نداشته باشید. برای آگاهی باید بدانید که درمان زود انزالی خانگی فوری وجود ندارد. هر عارضه‌ای برای پاسخ دادن به پروسه درمان نیاز به زمان دارد. بنابراین برای رسیدن به نتیجه عجله نداشته باشید.

ضمن اینکه شاید استفاده از روش‌های خانگی و ساده برای شما کفایت نکند و نیاز به مداخله پزشکی و دارویی داشته باشید. در هر صورت بهترین تصمیم برای رفع مشکل زودانزالی این است که ابتدا به پزشک متخصص اورولوژی مراجعه کنید و همزمان با اجرای تکنیک‌های پزشکی و دارویی لازم، به فکر خورد و خوراک و تقویت بدن و بنیه خود هم باشید.

 

قویترین راه درمان زود انزالی

برای خداحافظی با زود انزالی بایستی با تغییر در سبک زندگی از جمله انجام ورزش بطور منظم، انجام تمرینات کگل، انجام برخی حرکات یوگا، بهبود تغذیه و استفاده از منابع سرشار از منیزیم و روی، کنترل استرس و اضطراب و همچنین استفاده از داروهای گیاهی برای زود انزالی را در دستور کار خود قرار دهید.

 

بهترین راه درمان زود انزالی مردان به روش‌هایی ساده‌تر امکانپذیر می‌باشد. برای درمان زود انزالی شدید و درمان زود انزالی بدون دارو می‌توانید براحتی با رعایت برخی از موارد به شرح زیر به درمان آن کمک نمایید.

  • سعی کنید برخی از داروهای گیاهی برای زود انزالی را امتحان کنید.
  • بهتر است از یک رژیم غذایی متعادل پر از ویتامین‌ها و مواد مغذی استفاده نمایید.
  • از نوشیدن الکل و مصرف سیگار خودداری کنید.
  • استرس خود را کنترل کنید و حداقل 7 ساعت در شبانه روز بخوابید.
  • حتی‌الامکان بطور منظم ورزش نمایید.
  • از حرکات یوگا و تمرینات کگل برای تقویت عضلات کف لگن خود بهره‌مند شوید.

 

برای درمان زود انزالی چی بخوریم؟

دمنوش هسته انبه، تمر هندی و عناب

هسته این میوه‌ها را در آب جوش ریخته و یک دمنوش تهیه کنید. روزانه 1 الی 2 بار مصرف این دمنوش به طور مداوم باید صورت گیرد تا موثر واقع شود.

 

زنجبیل و عسل

قوی ترین داروی گیاهی برای رفع این مشکل را خودتان نیز می‌توانید تهیه کنید. به این منظور 1 قاشق غذاخوری زنجبیل را با عسل مخلوط کنید و هر روز به مدت 1 ماه آن را استفاده نمایید. این ترکیب هم میل جنسی را زیاد می‌کند، هم برای رفع اختلا نعوظ مفید است و هم انزال را به تاخیر می‌اندازد.

 

دم کرده گل میخک

روزانه 2 بار از این دمنوش استفاده کنید تا هم میل جنسی بیشتر شود، هم قوای جنسی تقویت شود و هم در روابط جنسی انزال به تاخیر بیفتد.

دم‌کرده گل شقایق و دارچین به همراه سیاه‌دانه، سنجد و روغن‌زیتون نیز از دیگر داروهای گیاهی برای بهبود زود انزالی است. در طب سنتی به خوردن خرما در کنار دمنوش‌ها نیز توصیه می‌شود تا قوای جنسی بهبود یابد.